Zijn jullie nu nog steeds niet klaar over die al dan niet GP- deelnemers ?
Er zijn heus wel goede redenen voor dat ze zulke figuren van laag allooi als mijzelve aannemen.
Het is niet zwart of wit ,er bestaat ook grijs.
1. Er zijn nu minder oud GP rijders die het kunstje nog kunnen tonen als in 1998.
2. Er zijn nogal wat oudcoureurs die thuis zitten te wachten tot zij gebeld worden.
Maar hoe moet de organisatie van iedereen weten dat ze kunnen ,willen ,en ook nog een racemotor beschikbaar hebben ?
3. Een aantal zeer zeldzame machines zijn in handen van verzamelaars die hem liever niet uit handen geven ,maar zelf willen rijden.
4. Er was in 1998 veel commentaar op racemotoren die uiterst beroerd of helemaal niet liepen. Dat ziet er niet uit voor het publiek.
Tegelijkertijd is er een bestand van no-name figuren die goed rijden een mooie racer meebrengen en waarvan de organisator weet dat ze hun spullen goed voor elkaar hebben. Logisch om wat van deze rijders in te zetten.
5. Er zijn verzamelaars die een of meerdere rijklare racers neerzetten voor oudcoureurs ,die zijn vaak blij als ze als tegenprestatie zelf ook mogen rijden.
Zo ,zonder mij in deze organisatorische zaken die mij verder niet aangaan te willen mengen wilde ik toch eens een tegengeluid laten horen.
Ik organiseer ook wel eens wat kleins ,dus ik voel een beetje mee.
Nu ,na deze Centennial lijkt het mij leuker hier te discussieren over wat er voor moois te zien was dan al weer over wie er misschien niet op de startlijst hoort.
En dat zegt inderdaad een kwibus zonder raceverleden. Maar ik kan wel een klein beetje rijden en heb een paar mooie goed werkende racertjes...