Auteur Topic: Hooghalen TT Demo  (gelezen 2362 keer)

Foto_Jan

• Hero Member
  • Jan in JO32GX
    • Classic Racing
Hooghalen TT Demo
« Gepost op: juni 02, 2010, 23:58:23 pm »
zaterdag 12 juni
DIT MAG U NIET MISSEN !!
Op zaterdag 12 juni zullen 22 historische TT motoren nog eens door Hooghalen rijden en de tijden van weleer doen herleven. Een aantal Haolers en tevens grote liefhebbers van oude (TT)-motoren hebben in samenwerking met de werkgroep Haolen800 alle voorbereidingen getroffen om er een onvergetelijke dag van te maken.
Namen als Driekes Veer en Frans Visbach zullen echte TT liefhebbers het hart sneller doen kloppen. Beide mannen, 93 jaar oud, zijn dan ook eregast op de Haoler TT. Historische motoren als, Benelli, MV Agusta, Triton, Norton, Moto Guzzi enz. zullen 3 maal in een demorit door ons dorp rijden, hun geluid laten horen en rijden door de wereld beroemde S-bocht van Hooghalen.
Verder kunt u voorafgaande aan deze demoritten, een demonstratie rit van historische motoren en brommers zien. Hiermee laten zien dat mensen niet alleen graag naar racemotoren kijken maar ook zelf op een motor of bromfiets naar de TT kwamen om op een mooi plaatsje langs het circuit te zitten. Hooghalen, Laaghalen en Laaghalerveen waren daarbij favoriete stekkies.
In een tent hoek Stengelinstraat/ Laaghalerstraat zal een fototentoonstelling zijn en worden historische beelden vertoond van de TT. Een rennerskwartier, keurmeesters, een tribune, Caltexbordjes, baancommissarissen, een circuitauto,  enz. zullen niet ontbreken. Dit alles aangevuld met uw herinneringen aan de TT in Haolen wordt het vast een fantastische dag.
Belangrijk !!
Aangezien dit spektakel nog al wat voorbereiding en aanpassingen vraagt van zowel organisatoren, rijders, maar vooral van u als inwoner(s), (denk aan wegafsluitingen, bermen vrij van auto’s, parkeren etc.) vragen we alle Haolers hier volop aan mee te werken.
Hierin zullen we u zo goed mogelijk informeren, mocht u vragen hebben kunt u zich wenden tot: Riet Broekhuizen  vz. werkgroep Haolen800  tel. 592634 of   Albert Braam  werkgroep Haoler TT  tel.  592719
http://http://www.hooghalen800.nl/

ROAD RACING TONNIE

• Moderator
  • Hero Member
  • De Hayabusa, is mijn grootste vriend.
Re: Hooghalen TT Demo
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2010, 10:04:51 am »
Ik zal er ook zijn, samen met Drikus Veer en zijn vrouw, zal best gezellig worden.

Gert

• Newbie
  • *
    • gouden motorsportjaren
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2010, 19:46:12 pm »
Website is ten prooi gevallen aan een hacker?

Foto_Jan

• Hero Member
  • Jan in JO32GX
    • Classic Racing
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2010, 22:08:01 pm »

ROAD RACING TONNIE

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2010, 19:37:40 pm »
Vanmorgen om 9.30 uur met Drikus Veer en zijn vrouw koers gezet naar Hooghalen, daar aangekomen werden we allerhartelijkst ontvangen door het organisatie comitee, en werden direct uitgenodigt voor een heerlijke kop koffie, en werden we voorzien van de nodige consumptiebonnen, op een mooie plek aan de baan, hadden ze speciaal voor ons stoelen klaar gezet, om maar niets te hoeven missen, van het motorgeweld, prachtig, tevens konden we in het dorpshuis, tussen de middag van een heerlijke lunch genieten, zoals je leest hadden ze niets aan het toeval overgelaten, HULDE.
Drikus werdt samen met Frans Visbach, in een mooie open oldtimer het circuit rondgereden, want het blijft natuurlijk uniek, dat de twee mannen, nog op het oude circuit hebben gereden, in 1954, als dank kregen ze een mooie bos bloemen.
Velen maakten van de gelegenheid gebruik, om een praatje met Drikus en Frans te maken, wat wel aangeeft, hoezeer men nu nog betrokken is, met het racen, wat eens door het mooie dorpje heeft plaats gevonden, en ze de raceheldenvanweleer niet vergeten zijn.
Al met al, was het een geweldige dag, die ik voor geen goud had willen missen, om 18.00 uur waren we weer thuis, en hebben samen nog gezellig nagepraat.
Namens Drikus en zijn vrouw, en mijn persoontje, wil ik het comitee ontzettend bedanken, voor deze unieke dag.
« Laatste verandering: juni 12, 2010, 20:19:38 pm door Road Racing Tonnie »

ROAD RACING TONNIE

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2010, 20:33:39 pm »
Op de laatste foto, staat Jasper Iwema aan de start, erg leuk om te zien, hoe deze inwoner van HoogHalen, zich op een veteraanmotor, zich verplaatst